fredag 9. januar 2009

skole

123 jeg er en sløv blogger.

så har skolen startet igjen, og alle er like trøtte og gretne som vanlig. jeg finner meg selv veldig hyper på skolen, i alt annet enn fotografiklassen. gleder meg til å være ferdig med den klassa om 2 dager. herregud. man trodde nok det skulle være en morsom klasse og en enkel A, men nei. alt for mange prosjektet. alt for umulige prosjekter. og en lærer som absolutt ikke aner noenting om how to develop a picture in the dark room. Det vi gjør er å bruke gamle kameraer, som de helt sikkert ikke selger en gang lenger, hvor man må bruke film. så tar vi med filmen på skolen, gjør masse greier med kjemikalier for å få fram bildene som negativer. deretter bruker vi manuelle maskiner hvor vi forstørrer bildene ved hjelp av noe lamper og slik, over på et fotopapir. DERETTER skal bilde gjennom tre vannbad, developer, fix og clean. herreminhatt. dette tar 900 forsøk!!! lover deg. pluss at rommet er helt mørkt. så vi går inni hverandre og sånn hele tiden. og lukta fra kjemikaliene gjør meg sulten på en eller annen twisted måte. MEN akk så godt det er når noe blir perfekt! ååh.

Nærmer seg finals på skolen nå. har eksamen i matte, engelsk, kunst, fotografi og psykologi.
selvom psykologi eksamen er et prosjekt. Jeg er på gruppe med tre andre jenter. Abby, Karissa og Jamie. vi valgte og istedenfor å ha en powerpoint presentasjon, å lage en film. oppgaven var å fortelle om en psykologisk sykdom. vi lager en film om bulimia, bare synd at vi er alle amatører og greier ikke se på hverandre uten å få totalt latterkrampe. huff, tok 4 timer å filme en 5 minutters film. hahahaha. legger den ut når den er ferdig redigert. skal leveres kl. 8.00 i morgen tidlig.

prekast <3

Ingen kommentarer: