tirsdag 30. desember 2008

I'll be home for christmas, if only in my dreams.

jeg vil først av alt beklage for veldig sløv bloggoppdatering. Jeg har altfor mye å gjøre til å være på dataen så ofte. Og, for å være ærlig er eneste grunnen til at jeg fører blogg mamma og pappa!

Denne juleferien har vært helt herlig. har ikke vært en dag uten noe fett å gjøre. Så slikt sett er jeg veldig fornøyd med jula her. Men på den andre siden har det nok ikke helt vært jul. Jeg må innrømme at man ikke helt vet hva man har før man har mistet det. Denne julen var nok litt i triste laget. hvertfall julekvelden. Kl. 6 dro Kathleen, Mom, Grandma, Rich og jeg i kirka, var det eneste som faktisk gav meg ordentlig julestemning. var en kjempe fin kirke, hvor vi sang mett julesanger, og plutselig begynte presten å gjøre tryllekunster for barna der, og han fortalte om 'hopes and fears'. Vi fikk også utdelt enten et stearinlys eller en glowstick. Jeg selv hadde veldig lyst på en glowstick, men holdt meg til stearinlyset! Men samme hvor fin og koselig krika var må jeg nok inrømme at jeg savna Mari når jeg satt der. Er ikke noe kirkekos uten deg!


Etter kirka dro vi rett til aunt bonnies house. skulle erstatte ribbe, pinnekjøtt, julepølser, molte og krem og alt det gode man ellers spiser i jula. nope i dont think so. Men det var jo en erfaring det også. Her var vi til kanskje 12 på kvelden, hvor det startet med en femåring bak bardisken som ville servere oss drinker, og slutta m hvor det var masse snacks og slik, som liksomed meg, kathleen og en annen femåring + fargelegging i en prinsesse coloringbook. Jada, vi har nok ikke vokst helt opp ennå. Koseligste delen av kvelden var nok enten når jeg og kathleen hadde en times-lang konsert i bilen, hvor jinglebell rock var nesten den eneste sangen vi sang. eller når alle som var hos tante bonnie sang 12 days of christmas.


Julemorgenen våknet jeg av en spent Kathleen kl. 7.45, rett ut av senga og ned i stua til en pysjamas-kledd familie bar det. Det tok nok ca 2 timer å få åpnet alle pakkene som var under treet, og jeg er veldig fornøyd. Takker til alle som sendte meg gaver og hilsener, dere er gode!
Fikk kjempe masse fint, og man skulle virkelig ikke tro at det var slik, men vertsfamilien kjøpte nok like mye til meg som til sin egen datter. Kjempe kos ! Var veldig amerikansk der vi alle satt i pysjen og drakk ymse te, sjokolade osv.osv. På eftan dro vi til et hus, som var fylt med pretty much de samme folka som dagen før. spiste kalkun/kylling/taco-retter/lasagne osvosv. ikke helt jul, men jeg har funnet ut at kalkun er veldig godt!

Alt i alt var det en fin jul, annerledes, men fin. Men jeg vil nok si at borte bra, men hjemme absolutt best! Håper dere alle hadde en fin jul !!

Ingen kommentarer: